Image
Image
Image
Image
Image
Image

Erasmus 2023-24

Image

Az Erasmus+ nemzetközi projekt összefoglalása

2023-2024.

A projekt alapinformációi:

  • a pályázat száma: 2023-1-HU01-KA121-000148240
  • 17 éve vagyunk a Tempus majd az Erasmus+ programok állandó résztvevője, munkánk elismeréseképpen a 2021-2027 közötti időszakra tanúsítványt kaptunk a Tempus Közalapítványtól
  • Tempus tanúsítványunk száma: 2020-1-HU01-KA120-VET-094003.
  • Akkreditációs tanúsítványunk száma: KA120-A835776A.

A 000148240-ás projektünk adatai:

  • a projekt kezdete: 2023.06.01.
  • a projekt vége: 2024.08.31.
  • a projekt költségvetése: 67 770 €
Image
Image
Image
Image

A projekt eredményei:

5 partner vett részt a projektben:

  • Küldő intézmény: Alföldi ASZC Fodor József Élelmiszeripari Technikum és Szakképző Iskola, 6725 Szeged, Szabadkai út 3.
  • Fogadó intézmények:
  • TREDU, Tampere (Finnország)
  • IFAC CAMPUS DES METIERS, Brest (Franciaország)
  • Venczel József Szakközépiskola, Csíkszereda (Románia)
  • EPLEFPA Le Robert, Martinique (Franciaország)

 

A projekt lebonyolítása:
1.      Tanulói mobilitás, TREDU, Tampere (Finnország); 2023.11.02 – 12.13.
·         résztvevők: Babarci Emese, Csombó Zoltán, Gyarmati Andrea, Hajduk Levente, Németh Nikoletta, Novoth Kornél
·         Iskolánk 6 tanulója (1 húsipari termékgyártó, 2 húsipari technikus, 3 pék-cukrász) vett részt a finnországi Tamperében, a TREDU szakképző iskolában 6 hetes szakmai gyakorlaton az Erasmus+ program szakképzési mobilitás tanúsítvány pályázat keretén belül. Szeptember első napjaiban jelentkezhettek iskolánk tanulói a finnországi szakmai gyakorlatra. Többlépcsős kiválasztás során dőlt el, kik lesznek azok, akik részt vehetnek a 42 napos tamperei szakmai gyakorlaton, a TREDU tanműhelyeiben (Kangasala, Hervanta) és a partner vállalkozás üzemében, a Tapolan Oy húsüzemben.
·         Sikeres felkészülésüket követően élményekben gazdag napokat töltöttek Finnországban. Az eddig megszerzett szakmai ismereteiket újabbakkal bővítették útjuk során. A pék-cukrász tanulók az iskola kangasalai tanműhelyében teljesítették a gyakorlatot. Ez lehetőséget adott arra, hogy megismerjék és megtanulják elkészíteni a legnépszerűbb / hagyományos finn pék- és cukrásztermékeket, mint például a rozskenyér, a munkki, a pulla, a lusikkaleivos, a bébé, a csokis rolád. A karácsonyra készülve részt vettek az ünnepi sütemények, torták (mézeskalács, toboztorta) elkészítésében is. A hentestanulók a régió legnagyobb húsüzemében, a Tapolan Oyben töltötték a szakmai gyakorlat legnagyobb részét, itt megismerték a régió legnépszerűbb termékének, a mustamakkarának elkészítését. A hervantai hústanműhelyben pedig rénszarvast dolgoztak fel. Tanulóink fejlesztették nyelvi és szociális kompetenciáikat, képességeiket, beilleszkedtek a helyi munkaközösségekbe. Üzemlátogatások, szaunalátogatás, kirándulások képezték a munka utáni és a hétvégi programokat.
·         Részletes beszámoló az útról Novoth Kornél szakmai naplójából itt olvasható!

·         Tanulóink képes prezentációja itt található.

 
2.      Tanulói mobilitás, Venczel József Szakközépiskola, Csíkszereda (Románia); 2023.11.13 – 12.06.
·         résztvevők: Balogh Andrea, Fekete Péter Dávid, Sándor Jázmin, Simon Alexandra
·         Iskolánk egy pék, két pék-cukrász és egy sütő-cukrász technikus tanulója vehetett részt a csíkszeredai szakmai gyakorlaton. A gyakorlat helyszíne a fogadó iskola szakmai partnere, a Harmopan Pékség volt, mely a régió egyik legnagyobb és legrégibb malom- és pékipari vállalata.
·         A kiutazást követően a tanulók megkezdték a munkát a gyakorlati helyen. Feladataikat úgy állította össze a fogadó üzem, hogy minden részleg munkáját kipróbálhassák, így megismerték a kenyérféléket, a péksüteményeket, a cukrásztermékeket, valamint az egyéb termékeket. Technológiai szempontból is értékes tudásra tettek szert, hiszen az üzem helyi termelők alapanyagaiból, adalékanyag-mentesen dolgozik. Tanulóink számos termék elkészítését megtanulták, így például a pityókás kenyérét; megismerkedtek a kenyérverés technikájával; készítettek cukrász- és édesipari termékeket (például nápolyit), és gyakorlatot szereztek a csomagolástechnikában is. Fejlődtek kommunikációs és szociális kompetenciáik, sok kulturális ismeretet szereztek. Szabadidejükben Erdély nevezetességeivel ismerkedtek.
·         Részletes beszámoló az útról Simon Alexandra szakmai naplójából itt olvasható!

·       Tanulóink képes prezentációja itt található.

 
3.      Tanulói mobilitás, IFAC Brest, Brest (Franciaország); 2024.02.16 – 03.28.
·         résztvevők: Bencsik Zoltán Pál, Kálmán Dániel, Kerékgyártó Petra, Németh Nikoletta, Pécsi Lara Daniella, Szakál Gergő
·         Iskolánk 6 tanulója (2 húsipari termékgyártó, 1 pék, 1 pék-cukrász, 2 sütő-cukrász technikus tanuló) vett részt a franciaországi Brestben 6 hetes szakmai gyakorlaton az Erasmus+ program szakképzési mobilitás tanúsítvány pályázat keretén belül. A vendéglátó az IFAC Brest szakképző iskola volt.
·         Tanulóinkat az iskola partnerüzemei fogadták: Tartines d’Autrefois, Penn ar Bread, Le Fournil des Provinces, La Boucherie Caloway, L’Atelier du Boucher. A pék és pék-cukrász tanulók megismerték a francia termékeket (például baguette, croissant, éclair, pan au chocolat), készítettek bonbonokat, szendvicseket, kekszeket, süteményeket. A hentestanulók az itthon rendszeresen végzett munkafolyamatok (csontozás, darabolás, töltés, stb.) mellett dolgoztak marhával, borjúval, csináltak készételeket is. Megismerték a francia termékek fűszereit, az elkészítéshez használt gépeket. A legnagyobb újdonság a kagyló előkészítése volt. Szabadidejükben a város látnivalóival ismerkedtek (Océanopolis, botanikus kert) és kirándultak az óceán partján.
·         Részletes beszámoló az útról Kerékgyártó Petra szakmai munkanaplójából itt olvasható!

·         Tanulóink képes prezentációja itt található.


 
4.      Tanári szakmai tanulmányút, job shadowing, , EPLEFPA Le Robert, Martinique (Franciaország); 2024.02.04 – 02.12.
·         Résztvevők: Bori Zoltán, Dombovári Tamás, Kocsondi Antónia Márta
·         A szakmai látogatás célja az volt, hogy megismerjék a martinique-i oktatási sajátosságokat és a gyakorlati oktatást, kiépítsék az új partneri együttműködést, megismerjék tanulóink gyakorlati lehetőségeit.
·         A fogadó iskola vezetőségével és nemzetközi kapcsolatok koordinátorával folytatott megbeszélésen áttekintették azokat a kérdéseket, melyek további együttműködésünkhöz és tanulóink jövőbeni szakmai gyakorlatához kapcsolódnak. Meglátogatták a sziget élelmiszerüzemeit, köztük a Lauzéa édesipari termékeket gyártó üzemben, ahol tanulóink töltik majd gyakorlatukat. A fogadó iskolában megtekintettek tanórákat és szakmai gyakorlatokat. Látogatást tettek az iskola mezőgazdasági gyakorlóhelyén is. A szakmai programokon túl kirándultak az iskola tanáraival és tanulóival, megismerkedtek a sziget nevezetességeivel.

 

5. Tanári szakmai tanulmányút, job shadowing, TREDU, Tampere (Finnország); 2024.05.13 – 05.17.
  •  
    • Résztvevők: Gere Zsuzsa, Telek Tibor, Vincze Tamás
    • A szakmai tanulmányút célja az volt, hogy megismerjék a finn oktatási és szakképzési rendszert, a gyakorlatok lebonyolítását, a tanulók sportolási lehetőségeit, a hátránnyal érkezők segítését.
    • Az oktatók az első munkanapon a fogadó iskola nemzetközi kapcsolatok koordinátorával találkozott, aki bemutatta a finn oktatási és szakképzési rendszert, a rendszer fókuszait, a tanulók értékelését, az iskolai közösségek működését. A következő napokban több élelmiszeripari üzemet látogattak meg, például az Ilona Leipomót, amely glutén- és cukormentes termékeket készít. A családi kisüzemben az oktatók hasznos információkat kaptak a speciális termékek elkészítéséről. Egy napot a fogadó iskola kangasalai campusán töltöttek, ahol részt vettek a pék- és cukrászgyakorlaton. Itt a szakmai vizsgák lebonyolításáról is szereztek ismereteket. Meglátogatták az iskola sportcsarnokait is, ahol hagyományos finn sportokkal ismerkedtek meg. A szakmai programokon túl megismerték Tampere nevezetességeit és gasztronómiáját.

 

  1. 6. Tanári szakmai tanulmányút, job shadowing, , Venczel József Szakközépiskola, Csíkszereda (Románia); 2024.05.13 – 05.17.
    • Résztvevők: Antal Bernadett, Csabáné Neográdi Irén, Klippel Renáta
    • A szakmai program célja az volt, hogy az oktatók megismerjék a román oktatási rendszert, különös tekintettel a szakképzésre, a diákok gyakorlati rendjét és lehetőségeit, a gyakorlati helyeket; megismerjenek olyan termékeket, amelyeket az iskolában és gyakorlati helyeken készítenek.
    • A munkalátogatás első napján az oktatók találkoztak a fogadó iskola igazgatójával és képviselőivel, akik bemutatták az oktatási rendszert és az iskolát. A továbbiakban számos élelmiszeripari üzemet látogattak meg. Elsőként a Harmopan Pékséget, mely a régió egyik legnagyobb és legrégibb üzeme, és ahol a mobilitás programban részt vevő tanulóink is töltik szakmai gyakorlatukat. Jártak tejüzemekben, ahol megismerték a jellegzetes erdélyi termékeket. Ellátogattak a térség egyik legismertebb üzemébe, a Csíki Sörgyárba. A Bertis Húsfeldolgozó üzemben megismerkedtek a régió népszerű húsipari termékeivel. Az élelmiszeripari üzemeken és képzésen kívül a térség kulturális hagyományait, természeti értékeit is megismerték.
7.      Tanári szakmai tanulmányút, job shadowing, IFAC Brest, Brest (Franciaország); 2024.05.20 – 05.24.
·         résztvevők: Kéri Zoltán, Szegváriné Farkas Gabriella, Vígh Antal
·         A szakmai tanulmányút célja a francia oktatási rendszer, ezen belül a szakképzés megismerése volt, különös tekintettel a pék, a húsipari és a laboratóriumi gyakorlatokra.
·         Az oktatók a fogadó iskola képviselőivel tartott megbeszélésen megismerték a francia oktatási és szakképzési rendszert, megtekintették az iskola tantermeit, tanműhelyeit, szociális helyiségeit. A szakmai gyakorlatok meglátogatása során megismertek és elkészítettek néhány hagyományos francia terméket, megismerték a gyakorlatok lebonyolításának rendjét. Betekintést nyertek az élelmiszervizsgálat gyakorlatába, a tanulókkal közösen elvégezték az élesztő tulajdonságainak vizsgálatát. A francia húsipart egy vágóhídi látogatás alkalmával volt mód tanulmányozni. Megismerték Bretagne gasztronómiáját.
 
8.      Diák záróbeszámoló – 2024. április 24. 10. 20.
·         A záróbeszámoló a külföldi szakmai gyakorlaton részt vett tanulók lehetősége és feladata, hogy bemutassák, mit tanultak, miben fejlődtek, milyen élményeket szereztek a gyakorlat alatt. A beszámolóra meghívtuk a Fenntartó képviselőit, az iskola oktatói testületét, a szülőket, valamint a tanulókat. A rendezvény a képes beszámolókkal kezdődött: minden csoport készített egy prezentációt, amelyben bemutatták az utazást, a szállást, a munkahelyeket és a szabadidős tevékenységeket. A beszámolóra elkészítették azokat a termékeket, amelyeket a külföldi gyakorlat során ismertek meg. Röviden bemutatták a termékeket, majd mindenki megkóstolhatta azokat.

·         A záróbeszámoló képei itt tekinthetők meg.

 
9.      Oktatói záróbeszámoló – 2024.06.10.
·         A záróbeszámolóra minden oktatói csoport elkészített egy képes prezentációt, amelyben bemutatta a szakmai programot és a szerzett tapasztalatokat. A beszámoló fókuszában a tudásmegosztás áll, hiszen a külföldön megismert jó gyakorlatok, módszerek, az ott megtanult termékek mindenki számára hasznosak és hasznosíthatók. A program végén minden csoport bemutatta a job shadowing során megismert és a beszámolóra elkészített terméket, amelyeket mindenki megkóstolhatott.

·         A záróbeszámoló képei itt tekinthetők meg.

 

Image
Image
Image
Image

Olvasd el
Legfrisebb híreinket

Mush owt to do with me in my flat barney baking cakes argy-bargy a load of old tosh lemon

Nyílt nap a Fodorban! Iskolánk 2024. november 13-án 14:30-tól nyílt napot tart! Program: tájékoztatás a képzéseinkről és tanműhelylátogatás. Helyszín: AASZC Fodor József Élelmiszeripari Technikum é...

GYERE TE is és
Tanulj szakmát a Fodorban

Image
Image
Image
Image
Image